If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Здравейте чувал съм че някои коли имат букса при бушоните чрез която се включва към компютър и се следят много данни юе даже могат да се регулират някои. та въпроса ми е знаете ли дали при 145 -цата има такава дали се продава някъде кабел и софтуер.
Megasquirt е "Направи си сам" Electronic Fuel Injection контролер (ECU, ЕКУ, компютър...) разработван в продължение на повече от 4 години и разработката му продължава. Замислен като гъвкаво и евтино решение за тунинг ентусистите, за тези 4 години MS (MegaSquirt) е сглобен и монтиран в стотици автомобили в цял свят. Проекта е на двама американци, а идеята е open-source, което значи, че изходният код, схемата на самият контролер, всякакви програми за настройка на готовият контролер са безплатни и отворени за по-нататъчно модифициране и преправяне според конкретните нужди на всеки (стига това да е във възможностите ви).
Самият контролер не е замислен като пряка конкуренция на големите имена в бранша и целевата аудитория е предимно ентусиасти и "Направи си сам" почитатели, но това не пречи контролера да може да изпълнява доста от функциите на по-големите си събратя.
В оригинал контролера е Fuel Only (управлява само впръскването на гориво) но с малки хардуерни модификации и нов firmware се превръща в комплексно fuel/igniton решение, като предлага няколко ignition опции:
Ford EDIS;
Ford TFI;
GM HEI (7 и 8 пинов модул);
NEON ignition;
и други.
Контролера е приложим за дву- и четири тактови автомобилни, мотоциклетни и т.н. двигатели с вътрешно горене, както и роторни (ванкелови) двигатели. Може да управлява от 1 до 18 инжектора. С МАР датчик (абсолютен) до 2,5 Bar е подходяш за N/A двигатели и такива с принудително пълнене (turbo- и supercharged). Ако конкретен сетъп се нуждае от МАР датчик, който отчита по-голям налягане (boost), лесно може да употребите ОЕМ такъв. С новият firmware получавате допълнителни екстри като:
Datalogging;
12x12 fuel tables;
12x12 spark tables;
DualTable code;
Roger Enns' injector staging code;
Rev limiter;
Overboost protection;
Mappable Air:Fuel Ratio target for use with wideband O2;
Coolant temp timing advance;
Inlet temp timing retard;
MAPdot accel/decel enrichment;
Anti-rev / Traction Control feature;
Over-run fuel cut;
Switchable tables;
Boost control;
Water injection control;
Dual EGO sensor support;
Shift Lights;
Launch Control;
Knock sensor input;
PWM idle for use with variable valves;
Nitrous control (min rpm, new timing map or fixed retard);
EGT logging;
като за някои от допълнителните функции се налагат допълнителни hardware-ни промени.
Мega-та е нещо съвсем различно. По-скоро колегата се интересува за ОБД-буксата за диагностика. На 145/6 такава няма. Всяка система (ЕКУ, АБС, Airbag) е с отделна букса.
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Koлега, трябва ти VAG-COМ кабел за диагностика (моя ми излезе 25 лв. с доставка до БГ от EBay), евентуално преходник от OBDII към 3-пинова Fiat букса ако колата ти е с по-старо ECU (напр. M2.10.4), софтуер и лаптоп или настолен компютър в гаража Има платен софтуер за диагностика (AlfaDiag), който чете всичко и се води най-стабилен по принцип. Лиценза за него е 60 евро. Друг вариант е безплатен софтуери - UniDiag и FiatECUScan, които обаче не поддържат всичките ECU'та при Алфичките (напр. M2.10.4).
Comment